Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odczyt liczników energii elektrycznej za pomocą głowicy optycznej
#1
Nie znam się więc zapytam. Czy da się odczytać liczniki elektryczne za pomocą głowicy optycznej z użyciem LK?

Mam licznik OTUS 3 który jest już zabudowany w instalacji na obiekcie i chciałbym móc z niego odczytywać zużycie energii bez dostawania się za płytę i rozgryzania gdzie co idzie. Czy jest to możliwe z użyciem takiej głowicy i LK3.8?


Załączone pliki
.pdf   otus3-karta-katalogowa.pdf (Rozmiar: 1.14 MB / Pobrań: 76)
Odpowiedz
#2
OTUS apatora optycznie go nie ruszysz niczym... w zasadzie brak jakiejkolwiek pełnej i sensownej dokumentacji DLMS zerknij tutaj https://onemeter.com/pl/supported-meters/
próbowałem dobrać się tam do modbusa ale tylko impulsy szły bo domyślnie komunikacja ta jest wyłączona - sam jej nie włączysz chyba ze jakimś cudem przechwycisz hasło serwisanta
kwestia droga to za jakiś czas zakład energetyczny zmieni ci licznik bo może i cala twoja robota na marne.

ciekawostka niektóre apatory posiadają usb można w nie wpiąć kabelek i mamy dostęp rs lub modem gprs
aktualnie wysłałem wniosek o dostęp do modbusa do lokalnego dostawcy lub możliwość instalacji w ich skrzynce pod/licznika własnego z pełnym modbusem. zobaczymy co odpiszą
Jak na razie to wielkie tajemnice z obawy o przekalibrowanie zdalne licznika. mimo iż producent w większości modeli fabrycznie uniemożliwia takie działanie. Osobna pamięć i złącze itag z dostępem tylko od wewnątrz
e-chata.hyzne.com | LK1 - sterowniki akwarystyki | LK2 - sterowniki ihome | LK3 - niezliczone ilości wersji/nakładek na farmach PV i nie tylko | LK4 - testy bezprzewodowe
Odpowiedz
#3
(10-17-2023, 10:56 AM)ablepacked napisał(a): Co powiedzieli producenci? Czy mają już dla nas odpowiedź? connections game