Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik krokowy sterowany przez PWM parametry?
#11
Dobre i załącz/wyłącz byle jakiś gotowiec bez specjalnego rzeźbienia.
<t></t>
Odpowiedz
#12
zalacz i wylacz to normalnie podlacz do przekaxnika zamiast wyjscia PWM
pozdrawiam
tomek
Odpowiedz
#13
wszystkie już wykorzystane a przydał by się jeszcze jeden.
<t></t>
Odpowiedz
#14
no to pwm na 100% + tranzystor i mozna podpiac dodatkowy przekaxnik
pozdrawiam
tomek
Odpowiedz
#15
Jeżeli masz zamiar sterować dopływem powietrza to nie baw się w sterowniki i krokowce tylko zainteresuj się serwami modelarskimi - całe podłączenie to plus i minus i sygnał PWM. Np coś takiego http://abc-rc.pl/MG-995
<t></t>
Odpowiedz
#16
Grzetor
Dzięki za zwrócenie uwagi w stronę modelarstwa.
Bawiłem się tymi sprawami jak miałem 12lat.
Ale widzę że nie był to czas zmarnowany.
Muszę tylko poszukać serwa które się prosto zintegruje z LAnkontrolerem
<t></t>
Odpowiedz
#17
Witam
Zaczynam sie interesowac dopiero lan kontrolerem. Poniewaz siedze troche w motoryzacji - taki pomysl podpowiedz - w starszych autach do sterowania doplywem powietrza reguajacym wolne obroty byl stosowany w wiekszosci zawor iavc. do kupieia za grosze. Poniewaz 99% sprzedajacych czesci samochodowe nie zna roznicy pomiedzy silnik krokowy a zawor sterowany pwm szukaj na allegro pod haslem silnik krokowy/krokowiec w motoryzacji Smile U mnie w volvo 940 np jest.
Takie cos pewnie prosciej zaadoptowac ?
<t></t>
Odpowiedz
#18
Witam,

Panowie, czy mógł by ktoś wyłożyć kawę na ławę w temacie serwa modelarskiego i PWM w LK.
Z tego co się orientowałem to serwa modelarskie pracują z częstotliwością 50 Hz, co jest nieosiągalne w LK (2,6KHz - 4MHz).
Zatem pytanie brzmi jak to przerobić żeby działało lub co włożyć pomiędzy (LK a serwo), aby móc sterować serwem z PWM?

Temat ciekawy, ponieważ dzięki niemu mógłbym zrealizować elektroniczny miarkownik ciągu do kotła C.O.
Dodam tylko że w temacie elektroniki jestem lajkonikiem i pasjonatem amatorem zarazem.

Posiadam LK HW 2.0; SW 3.10
<t></t>
Odpowiedz
#19
ze mnie tez zdecydowanie conajwyzej amator ale wydaje mi sie ze chyba trzebaby zrobic anjpier z pwm analogowe napiecie (pogooglaj pwm to analog) a nastepnie analog to pwm z zadana czestotliwoscia czyli np http://www.linear.com/product/LTC6992-1 (Frequency Range: 3.81Hz to 1MHz) ?
sam myslalem o wykorzystaniu zaworu iavc z samochodu (to taki zawor wolnych obrotow sterowany pwm tez okolo 100hz) sosowany w starszych autach(teraz sa krokowce) do kupienia za grosze. Dla Ciebie jednak do doplywu powietrza chyba bedzie zbyt maly ? - jakies srednicy ten zawor ma byc ?
<t></t>
Odpowiedz
#20
Pzrepustnica powietrza ma średnicę 100 mm i nie jest specjalnie ciężka do obracania.
<t></t>
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości