Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zbieranie odczytów i wykresy z LK
#1
Wiem, że nie będę oryginalny pytając, ale poczytałem forum i nie do końca wiem.
Chcę zrobić odczyty z LK w postaci jakiejś strony WWW. Mam swój serwer do podwieszenia, coś tam umiem we FrontPage.
Odczyty bieżących wskazań i jakieś wykresy np z ostatnich 30 dni.
Poprowadzi mnie ktoś za rączkę jak to zrobić i wytłumaczy/pokarze "łopatologicznie" jak to od początku do końca zrobić?
W końcu nie mogę znać się na wszystkim, a na tym akurat nie znam się.
<t></t>
Odpowiedz
#2
Tutaj masz pdf jak robic wykresy przy pomocy rrdtool
http://ssi.dug.net.pl/dydaktyka/5_semest...rdtool.pdf

Wartosci z kontrolera pobierasz z snmp.
np:
sprawdzanie napiecia na inp3
snmpwalk -c public -v 2c 192.168.1.100 .1.3.6.1.4.1.17095.4.5
wynik jaki otrzymasz to:
SNMPv2-SMI::enterprises.17095.4.5.0 = STRING: "27.5"
"27.5" to napiecie na inp3.

Taki string musisz jeszcze obrobic zeby tylko miec sama wartosc 27.5
Wartosc wrzucasz do rrdtool i malujesz wykres.

OIDy czyli .1.3.6.1.4.1.17095.4.5 masz na koncu dokumentacji do LK
<t></t>
Odpowiedz
#3
juz gdzies pisałem ale sie powtórzę, za kilka dni bedzie soft z mozliwoscią wysyłania danych na dowolny serwer z obsługą HTTP GET lub POST, do testów uzywam tego darmowego https://www.thingspeak.com/channels/6957
pozdrawiam
tomek
Odpowiedz
#4
wilkxt napisał(a):za kilka dni bedzie soft z mozliwoscią wysyłania danych na dowolny serwer z obsługą HTTP GET lub POST

Czekam z niecierpliwością, i chyba nie tylko ja.
<t></t>
Odpowiedz
#5
Witajcie.
Jestem nowy i nie za bardzo rozumiem sposobu zapisywania danych z LK.
Sprzęt już podłaczyłem i mam widoczny z netu i z domu.

i teraz pytanie - chcę zrobić żeby się automatycznie zapisywały 3 tabelki
1. Dzienna co godzinę odczyt INP1, INP3, INP12 i temperatury z czujników w zasobnikach
2. miesięczna tabelka z obliczonej mocy i z max INP1 i INP12 i średnia z INP1 i INP12 (z pominięciem odczytów zerowych w nocy)