Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LanKontroler - informacje dla początkujących
#1
Jako że jestem nowy na forum witam serdecznie wszystkich użytkowników Smile
Od jakiegoś czasu szukam urządzenia przy pomocy którego mógłbym odczytać temp z kilku czujników. Czytając trochę na temat LanKontrolera wydaje mi się on być świetnym urządzeniem mogącym zdalnie również włączać jakieś urządzenia. Chciałbym go zakupić do testów jednak potrzeba mi trochę więcej informacji na temat jak to wszystko poskładać.
Jako że mam średnie pojęcie o mikroprocesorach itd.. (jestem średnim laikem Smile), chciałbym abyście mi podpowiedzieli co mi potrzeba żeby zdalnie (na początek) odczytywać temp. przez internet. Pózniej gdy się zapoznam z tematem chciałbym zrealizować inne funkcje.
Czy ten LanKontroler muszę podpiąć do jakiegoś komputera, modemu czy do routera kablem RJ45? -tak to rozumiem.
Jeśli do routera to czy musi to być router z openwrt czy linuksem?

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i pomoc w poskładaniu tego wszystkiego.
Pozdrawiam
Mabram
<t></t>
Odpowiedz
#2
Cytat:Czy ten LanKontroler muszę podpiąć do jakiegoś komputera, modemu czy do routera kablem RJ45? -tak to rozumiem.
Jeśli do routera to czy musi to być router z openwrt czy linuksem?

to podstawy komunikacji sieciowej, ale ktoś musi to napisać skoro nie ma w instrukcji Wink

na początek dowolny komputer z (dowolną) przeglądarką, łączysz kabelkiem
domyślny adres wg instrukcji to 192.168.1.100 a więc w komputerze ustawiasz "ręcznie" adres dla protokołu TCP/IP (v.4) np. 192.168.1.101, maska 255.255.255.0 - jeśli nie wiesz jak to poszukaj u wujka googla

w przeglądarce jako adres strony wpisujesz 192.168.1.100, do zalogowania użytkownik i hasło to "admin"