Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
iOS shortcuts - sterowanie LK z zewnątrz
#1
Cześć,
Nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi jeszcze w innych wątkach...

Chciałbym wysłać przez chmurę (po prostu będąc poza siecią lokalną) komendę do LK (hw 3.7), aby LK wysłało już wewnątrz sieci lokalnej komendę HTTP (czyli pewnie będę musiał wyzwolić zdalnie np. out0, zrobić loop i w samym LK ustawić, że wtedy wysyłana jest komenda HTTP). 
W rezultacie chciałbym, żeby LK stało się bramką do wysyłania komend CGI do urządzeń w sieci lokalnej. Czy jest to możliwe? Widziałem już info, że nie ma komend URL (GET) do MQTT...czy faktycznie tak jest? 
Co ciekawe - Chciałem wysyłać sygnał z zewnątrz za pomocą iOS shortcuts, które oczywiście może wysyłać komendy URL w różnych formatach, ale są w sieci poradniki, żeby wysyłać też do MQTT. (https://www.youtube.com/watch?v=c-mypX6TnQQ)
Jestem początkujący, więc wybaczcie za prostotę opisu - bardzo mi zależy na tej funkcjonalności, bo to taki rzeźbiarski sposób na integrację wielu urządzeń mojej firmy.

Pomożecie? Wink

TL;DR - chcę przez iOS shortcuts wysyłać przez LTE komendę do LK, która wyzwoli np.jedno z wyjść (które dalej już w "zdarzeniach" wysteruję, żeby wysyłało komendę URL dalej).
Odpowiedz
#2
Żeby z "internetu" coś dotarło do LK, który jest w sieci lokalnej i ta siec nie ma stałego adresu IP, to LK musi być połączony z jakims serwerem zewnętrznym. W chwili obecnej łączy sie tylko z serwerem MQTT.
Jeśli dobrze rozumiem, to LK miało by wysylać komendy HTTP GET do urządzeń w sieci, te komendy wczesniej by dostało z iOS shortcut?
pozdrawiam
tomek
Odpowiedz
#3
(08-31-2020, 03:31 PM)wilkxt napisał(a): Żeby z "internetu" coś dotarło do LK, który jest w sieci lokalnej i ta siec nie ma stałego adresu IP, to LK musi być połączony z jakims serwerem zewnętrznym. W chwili obecnej łączy sie tylko z serwerem MQTT.