(12-31-2024, 06:35 AM)aspecteland napisał(a): (11-28-2022, 05:33 PM)SirAdams napisał(a): Nie znam się więc zapytam. Czy da się odczytać liczniki elektryczne za pomocą głowicy optycznej z użyciem LK?
Mam licznik OTUS 3 który jest już zabudowany w instalacji na obiekcie i chciałbym móc z niego odczytywać zużycie energii bez dostawania się za płytę i rozgryzania gdzie co idzie. Czy jest to możliwe z użyciem takiej głowicy i LK3.8?
Tak, licznik OTUS 3 można odczytać za pomocą głowicy optycznej, jeśli obsługuje protokół komunikacji, taki jak DLMS/COSEM, kompatybilny z LK 3.8. Sprawdź w specyfikacji licznika, czy posiada port optyczny i wspiera wymagany protokół. Głowica optyczna musi być poprawnie zamontowana, a LK 3.8 odpowiednio skonfigurowane. Potrzebne są również sterowniki i oprogramowanie zgodne z licznikiem. Jeśli warunki te są spełnione, możesz odczytywać zużycie energii bez ingerowania w instalację elektryczną.
że tak powiem wyboldowalem naj.... i odpowiedz brzmi nadal nie da się... w praktyce odczytać liczników APATOR noran corax otus , chyba że jest twoja własnością a nie zakładu energetycznego
a nawet jeśli już się da to tanio nie będzie, bo by zmienić ten protokół na standard modbus potrzebujesz tłumacza np takiego
https://allegro.pl/oferta/mbtranslator-d...5288181428
Nawet jeśli polaczysz się z licznikiem to napotkasz kolejny problem komunikacja szyfrowana i uwierzytelnianie każdego z zapytań - by cokolwiek dostać na głowicę musisz mieć taki
dostęp włączony na poziomie klienckim bez uwierzytelniania i szyfrowania. Domyślnie każdy licznik /większość/ ma to wyłączone. Jeśli nie to sha do złamania. Dodam że z ciekawości zakupiłem taki licznik - rozgrzebałem - i dostanie się do haseł jest mocno utrudnione tak że pozostaje wgranie czystego softu ze znanym hasełkiem na nówkę eproma lub zakupić takową pamięć w Apatorze i przelutowanie pamięci.