Forum Tiny Control Solution

Pełna wersja: LK3 i mostek H BTS7960
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie (i Panie) próbuję rozkminić ten sterownik silnika i widzę dwie szkoły sterowania nim. Mowa tu o tym pacjencie:
[Obrazek: bts7960-43a-dual-h-bridge-high-power-motor-driver.jpg]
 A teraz do sedna sprawy: nawet na stronie jednego polskiego sklepu jest wskazany schemat podłączenia:
Przypadek nr 1:
[Obrazek: pol_pl_Sterownik-silnika-DC-z-radiatorem...2653_5.jpg]
Z powyższego wynika, że kierunkiem silnika sterujemy pinami skrajnymi 1, 2 (na rysunku powyżej oznaczone jako 42 i 40) (wartość high, low), natomiast sterowanie PWM dla poszczególnych kierunków jest wspólne i obsługuje grupa pinów 3, 4 (na rysunku oznaczone zbiorczo jako 44).

Teraz patrząc z innych źródeł mamy(bootnroll.com):
Przypadek nr 2:
[Obrazek: MOT01070-BTS7960-Motor-Driver-arduino-connection.PNG]
Z powyższego wychodzi że piny skrajne (1,2) sterowane na płytce odpowiadają za PWM, natomiast piny 3 i 4 są połączone i wprowadzone w stan wysoki.
Po mojemu i znając już układ L298N winno być jeszcze inaczej, czyli :

Przypadek 3: 
Piny 1,2 mogą być wspólne i odpowiadają za PWM, natomiast kierunek obrotów silnika sterujemy poprzez odmienne stany pinów nr 3 i 4.  
Czy ktoś zna odpowiedź jak powinno być poprawnie?

pytanie kolejne czy puszczając bezpośrednio sygnał pwm z pwmx da się tym sterować czy lepiej dołożyć szeregowo opornik i zbić napięcie do ok. 4v lub jakiś mały stepdown