Forum Tiny Control Solution

Pełna wersja: Budowa minimalistycznej instalacji inteligentnej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich serdecznie,

Jakiś czas temu zakupiłem Lan Kontroler w wersji 2.0 w celach czysto testowych. Pozytywnie zaskoczony sprzętem - postanowiłem "wdrożyć" go na większą skalę. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem programistą z zawodu więc proszę wybaczyć mi możliwe banalne pytania.

Założenie jest takie - wykonać podstawową instalację, która jest potrzebna do działania inteligentnego domu (tudzież mieszkania).

1. Chciałbym oprzeć instalację o Lan Kontroler v2 - 1 sztuka / pomieszczenie,
2. Każde pomieszczenie będzie posiadało swoje własne czujniki, włączniki itp.

a) Czujniki: Ruchu, DHT22, Dallas
b) Podłączenie włączników - Tutaj pojawiają się schody - Całą instalację chciałem wykonac jako niskoprądową ( włącznik-> rozdzielnia -> przekaznik -> oswietlenie ) - Czy jest mozliwe podłączenie włącznika schodowego i poprawnego jego funkcjonowania wraz z Lan Kontrolerem ? Dlaczego wyłącznik schodowy - ano dlatego, że sterowanie będzie mogło się odbywać zarówno manualnie jak przez panel. Czy po "włączeniu" Lan KOntroler będzie przechowywał stan "wysoki" na damym wejsciu ? (bramka logiczna) ? - Jeśli ktoś znalazłby cierpliwość prosiłbym o rysunek / wskazówki. Kolejna sprawa związana z włącznikami - czy istnieje jakaś szansa na "programowanie" stanów ? np. krótkie wcisnięcie, przytrzymanie ?
c) Czujniki zmierzchu - tutaj mysle, ze użyję jednego czujnika, który będzie włączał oświetlenie ambientowe w całym mieszkaniu, pod warunkiem, że nie została wybrana opcja "Poza domem" w panelu konfiguracyjnym. Mysle jednak, że nie będzie wielkim wyzwaniem sterowanie przekaznikami przez interfejs webowy urządzenia.